måndag, maj 07, 2012

Måndag, men snart tisdag.

En bra dag, och jag hann med ett härligt gympass innan det var jobb till halv tio.

Det vart:
Fem minuter på Crosstrainern som uppvärmning. Knäböj, två set med bara stången som uppvärming. Sedan fyra set med 40 kg, tio reps varje gång. Sedan framsida och baksida lår i maskin, med samma upplägg med set och reps. Avslutade med utfall, för att få ur allt.

Sedan vart det fyra övningar för biceps, och tre för triceps. Sjukt bra pass, och mycket bra muskelkontakt!

Men, nu kommer vi till det allra bästa. En del i hur jag ville utmana mig själv, var att bli mer bekväm i gymmet liksom. Vi minns ju alla hur det gick sist. Jag fegade ur, samlade mod, fegade ur, samlade mod... Jag gick ut och in ur det där gymmet säkert sju gånger innan jag kommit fram till smithmaskinen. Nu gick jag in, frågade en kille om han använde den, och nej det gjorde han inte. Ställde in den, och började köra. Mot slutet frågade en annan herk om han kunde ta den efter mig, och jag svarade att jag hade bara två set kvar. Det var väl ingen sak liksom! Fasen att man jämt ska förstora upp grejjer liksom...

Trots att jag bara känner början på den massiva träningsvärk jag kommer att ha imorgon...

...så längtar jag redan till nästa pass.

2 kommentarer:

enbitavlivet sa...

Woho! Snyggt Sara! :)

enbitavlivet sa...

Woho! Snyggt Sara! :)