tisdag, juli 07, 2009

När man aldrig haft semester tidigare. Kl. är 21:51.

Är det inte så himla lätt att veta detta, får man längta tillbaka till jobbet? Har länge studerat andra som haft semester, eftersom jag varit semestervikarie sedan jag gått ut högstadiet. Har semesterångest, i massor. Men aldrig någon som kommit tillbaka efter 4 veckor, sträckt på sig - fyrat av ett ordentligt leende som bara sjungt - ÄNTLIGEN! OH, vad jag saknat dig jobb! Har kanske aldrig hänt tidigare, men nu på måndag kommer det att ske! Jag ska återinta min plats på beroendeenheten, med glädje!

Det är nog mest Kisen som blir ledsen att matte och husse inte är hemma hela tiden, men som tur är har hon ju en ny kompis! Ankan! Hon fick den i födelsedagspresent på treårsdagen, och det är ju vida känt att hon har en förkärlek för leksaker med djurläten. Men alla hennes tidigare har låtit annorlunda, den här låter lite mer...upprörd. Vilket är gulligt, särskilt mitt i natten när hon råkat lägga sig på den. Då hör man ett halvkvävt, upprört kvackande. Och då blir jag alldeles varm i hjärtat. Hon får mig att bli så, alldeles lycklig, jag-kan-inte-låta-bli-att-le-lycklig.

Nu myskväll, film och grillning på ett tag. Har skivat korven, bakat pinnbröd och...tja...lagt fram marshmallowsen. Ska berätta om ett roligt minne nästa gång, som Herr Nilsson aldrig låter mig glömma. Vi kan kalla den marshmallowincidenten.

Over and out.

Inga kommentarer: