fredag, november 27, 2009

Jag är trött. Och lite mer pank. Kl. är 00:32.

Och jag borde inte vara trött nu, jag ska ju ha nattrytmen inne. Särskilt eftersom natthelgen drar igång imorgon. Håll er nyktra, riktigt nyktra därute alla. Jag vill ha en lugn helg på toxen.
Idag har jag haft en riktigt shoppingspree på stan. Brände närmare 20.000:- på 3 timmar. (Att jag brände 17.354:- på en kvart när det inhandlades en ny kyl och frys behöver vi inte säga. Det låter inte alls lika häftigt då...)

Men, handlade även 2 st ljusstakar. Nuts. Jag vet. Nästa vecka kommer det en massa gubbar i vitt...nä just ja. Inte det. Nästa vecka kommer det en massa gubbar för att bygga på vårat kök. Det längtar jag efter. Mest för att kunna julpynta. Och diska i diskmaskin. Och laga skinka i en fin ny ugn. Äsch, längtar efter alltihopa ju...

Dolph är 21 veckor gammal nu. Mer än halvvägs bakad. Och han eller hon sparkar som den rackarunge han eller hon förmodligen är. Och preggo symptom nr 42: Drömmar. Drömde för någon natt sedan att Dolph föddes, och det första jag såg var att han eller hon (drömmen avslöjade inte sådant) hade Davids fina blå ögon. Åh tänkte jag. Och såg att han eller hon även hade mina bruna. Efter lite snabb huvudräkning kom jag fram till att ungen hade 4 ögon! Varken mer eller mindre. Och min första tanke var; BRA, då kan Dolph ha ett brunt och ett blått öga, när dom har tagit bort dom andra. Bisarra drömmar. Men, for all I know kanske Dolph har skumma drömmar om mor sin också. Det är ju inte mer än rätt.

Nu ska jag gå och sussa, innan jag svamlar till det ännu mer. Ha det bra alla därute.

Over and out.