måndag, november 02, 2009

Helgen i korthet. Kl. är 22.16.


FREDAG:
En massa sovande efter att jag jobbat natt, steg dock upp tidigt för att hinna fara till Bastuträsk och tända ljus på farmors grav - eller typ 5. Och sen vidare till farfars grav. Det låter konstigt, men allhelgona är verkligen en av de finaste högtiderna som finns - ljusen på alla gravar som visar att det finns någon som tänker på alla dessa människor. Nästa år ska jag ta med Dolph på roadtripen.


LÖRDAG:
Upp TIDIGT eftersom detta var dagen med stort D. IKEA-DAGEN! Välkänt är väl att vi hittat på anledningar till att fara, och nu var vi där. Men ändå rätt nöjd med vår insats, och i slutändan hade vi inte köpt så mycket mer än vi tänkt. Dock en massa bebissaker, så om vi någonsin varit skraja att jinxa Dolph, är det kört nu. Och även Candy World, och vi tyckte nog att vi var lite crazy där inne - handlade hejvilt! Och kom till kassan och det vart ynka 274 kr. Jenny kunde ju komma upp i 800 eller vad det nu var. Och nu är man less på godis igen. Brum, brum hem igen. Pizza. Och filmer. Int´led vi int´.

(en del av grejerna vi köpte...bara en del.)


(Vår nya toa-spegel, och lampa) Så. Det var nog helgen i korthet. Har fått en massa påtryckningar på att lägga ut magbilder. Och svag, som jag är, veknar jag lätt. Och mitt förra "aldrig" har nu blivit "inte innan ultraljudet". Annars kanske ultraljudet visar nada, och då är det enda folk kommer att tänka "gud, så fet hon har blivit...". Och det har jag ju i så fall. Men, en väldigt underlig fetma. SÅ, efter torsdag. Kanske.




Over and out.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi ska en tur till IKEA när jag lyckats sälja min bil. Behöver pengar för att ha råd att åka dit :-) Jag har fortfarande inte fått nån kallelse till UL. Den brukar man ju få långt, långt innan.

Loella sa...

ÅHHHH ljuuuuvliga IKEA :)
Hoppas ni mår bra i övrigt!

Kram kram

P.s Har du sett att du är bjuden till mig den 18:e????

/Loella