onsdag, juni 16, 2010

En sak som gör mig glad. Kl. är 09.56.

Är när man duschar och det kommer bubblor ur schampoflaskan som flyger omkring. Precis som när man blåste bubblor när man var liten! Var bara tvungen börja dagen med det tillkännagivandet.




Inatt vart en succé! Jag kånkade igår in spjälsängen in i vårt sovrum, eftersom Dino har börjat sparka en hel massa på sin mamma när han sover. Och flytta omkring sig så att jag till slut har typ 30 cm att sova på. Och tror ni inte att gosebubben somnar direkt efter badet, så att jag får bära upp honom sovandes strax före 9?! Det är stort. Sen att han vaknade vid halv 10, och inte somnade om igen förrän halv 11 gjorde inget. Halv 11 hade ändå varit det tidigaste hittills så jag är nöjd. När jag skrev om detta sist, stod det väl 1-1 mellan Mamma och Dino. Nu är det väl kanske 24-2 till Dino. Men jag har i alla fall den senaste segern!

Och ja. Även vi kände av jordbävningen. David trodde att taket rasat in. Och min första tanke var att pannan exploderat, och sedan att en mindre lastbil kört in i huset. Min tredje tanke var "hoppas inte Dino vaknar". Men kul att det händer något. På minussidan var att alla våra grannar som inte är nattugglor gjorde extra framträdanden i underkläder. Vissa saker är bäst att lämna åt fantasin, vänner.

Over and out.

Inga kommentarer: