fredag, juni 25, 2010

Midsomrar in the past. Kl. är 23.54.

Midsommar 2008
Om jag inte minns fel var det denna midsommaren jag fick uppleva spänningen och smärtan i Paintball. Efteråt hade vi fest hemma hos oss, i lägenheten.

Midsommar 2009.
Mysig grillfest. En massa trevliga vänner, grillad korv och ganska taskigt väder. Lite dricka, och 02.38 började jag vandra hemåt(fortfarande med ett glas i handen...). Och nej, oroa er inte. Jag var INTE gravid vid det tillfället, om ni inte kan räkna eller har för vana att räkna fel.


Midsommar 2010.
Först en härlig promenad i skogen. Dino fick för första gången följa med i bärselen, och jag tror han gillade det - för efter 5 minuter hade han somnat. Sedan en underbar kväll med våra allra finaste vänner och deras allra finaste son. Mycket mumsig mat. Mumsig efterrätt. Tv-spel(för Davids del!). Och en massa prat(kanske jag njöt mest av). Och första midsommaren för Dino vart en dundersuccé.

(William var så gullig med Dino, och hela tiden så bekymrad över att han tappade nappen.)


(Kisen myser med husse!)


(Kisen tittar längtansfullt på Williams fina boll.)



(Gladskiten i kepa. Supernöjd efter sin första midsommar!)


Ja. Livet förändras. Tidigare bestod midsomrar av sena nätter, cider och värkande huvuden dagen efter. Numera består det av goda grillmiddagar, bebiskräks, och nattningar kl. 22 och sedan mys framför tv:n. Och jag är inte ett dugg besviken, jag älskar mitt nya liv. Tänk om Sara Clason, 23 år gammal, som en midsommar 2009 kl 02.38 vandrar hemåt efter en mysig fest med sina vänner. Tänk om hon hade vetat något om midsommaren 201o, eller något om framtiden över huvudtaget! Och jag tyckte jag var lycklig då, då skulle jag bara ha vetat hur lycklig jag skulle bli.

Hoppas ni alla haft en underbar midsommar, också.

Over and out.

Inga kommentarer: