onsdag, juni 23, 2010

Klart och betalt. Kl. är 23.33.

Nu har vi äntligen skickat in bb-annonsen på Dunderklumpen. Efter vissa, hrmmm, påtryckningar - från vissa, hrmmm, släktingar. Jag säger inget mer. Det är i dom stunderna man skulle behöva ett kodord för fara, så att ni alla skulle veta om jag skrev under pistolhot. Eller hot om att få öronen sakta avgnagda. Vilket som. Annonsen är inskickad, och någon gång i nästa vecka kommer det vara lugnt för både mig och mina öron. Men hur lätt är det att ta kortet egentligen? Ett tag försökte vi ha med Kia, men upptäckte snabbt att det är nog svårt att koreografera 3 personer. Som synes på kortet nedan.

Idag har vi haft en "lugn" dag. Men vi har:

*Hälsat på hos familjen Lundström och fått kläder (KLÄDER!!!!) till Dino, hade varit trevligt även utan kläder - så dom var mest en bonus!

*Handlat - och det var inte bara jag som gjorde det.

*Varit och fikat med mammorna i föräldragruppen. Förra gången hade jag med mig kameran, men glömde den i bilen. Denna gång kom jag ihåg att lägga den under vagnen - men jag glömde bort att ta fram den. Nästa torsdag blir det här i Bureå, då hoppas jag att minnet arbetat sig fram till att faktiskt ta fram kameran. Förhoppningsvis.

...Hann även med att slänga lite plantor i jorden - under tiden som jag donerade blod till myggen och deras myggbarn. För jag tycker det är för lite mygg i sommar. Eller så inte. Jag har förresten upptäckt att mitt nya mammahjärta är ett blödigt mammahjärta. Insåg att jag numera är för blödig för att ha trädgård. Det svider i hjärtat när jag förstör myrkolonier. Det vattnas i ögonen när jag av misstag råkar dela daggmaskar. Jag finner mig själv febrilt grävandes i jorden, efter den där stackars lilla nyckelpigan som just försvann i jordmassorna. För just den nyckelpigan har ju varit en liten nyckelpige-bebis, och så har alla andra med. Jag är då varken cool eller obrydd, och hoppas lite att det kanske är ett överslag av hormoner. Men jag är ganska säker på att det inte är så.

Nu ska jag smyga in till Dino och lägga mig också. Sov gott alla!

Over and out.

Inga kommentarer: