onsdag, januari 18, 2012

Lilla syster.

Min lillasyster skrev ett sådant gulleduttigt inlägg i sin blogg, ni vet ett sådant där man blir generad av! Bara för att jag ännu inte klarar av att kommentera just det, utan att fnissa och rodna, tänkte jag istället nämna en sak om min syster som gör mig så stolt.

När hon skrev att jag var inspirerande och en förebild för henne, så värmde det lite extra. För precis samma är hon för mig! Hon var ung när hon blev mamma, men precis då kom all hennes potential fram. Hon visade att hon klarade precis allt, och mycket mer än jag någonsin klarat. Så därför Ida, när du för några veckor sedan (när vi var på Barnens Hus, du vet) sa att du önskade att ditt barn i magen skulle vara som Dino (bara för att han babblade i baksätet och inte vart upprörd för att ingen förstod honom). Det var det ultimata berömmet för mig! För du är min förebild som mamma!

Då kände jag, starkare än någonsin, "Ja fan, det lyckades nog det här!"



Inga kommentarer: