torsdag, januari 12, 2012

Mitt nyårslöfte.

(Eller kanske ett av dom...)

"Att göra någonting av mina planer!"

Nu har jag varit ifrån jobbet i 1,5 vecka - och det är samma visa varje gång. Jag sitter och kollar utbildningar...jag längtar efter att göra något annat. Det kommer att räcka ungefär till imorgon klockan 14.00 när jag träffar mina underbara arbetskamrater igen, och den där känslan av gemenskap drabbar mig - men även något annat. Jag vill liksom inte lämna dom där fantastiska människorna på det sjunkande skeppet.

När jag hörde mig själv berätta för min bästaste vän om jobbet, igårkväll efter träningen, fick jag någon slags uppenbarelse. Det har förändrats så mycket sedan jag började, men på något vis har en massa negativa förändringar smygit sig på. Man ska tolerera så mycket...

Så...jag tänker lämna det sjunkande skeppet. Och det här får väl räknas som min livboj: Vi förtjänar alla så mycket bättre än såhär.

Mitt nyårslöfte 2012 är att jag inte bara ska sitta och sukta, jag ska göra något utav min vilja och drivkraft. Det betyder ju inte att jag måste spatsera in på chefens kontor på måndag för att snyta mig i gardinerna, men innan året är slut ska jag i alla fall ha sökt en utbildning. Hört mig för. Undersökt mina möjligheter.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så ska det låta! Kolla, testa och lev ditt liv! För ingen annan gör det åt dej :-)