fredag, januari 29, 2010

Mognad? Kl. är 11.55.


Pallrade mig nämligen iväg till bibblan igår för att införskaffa lite läsning till långa sköna dagar! Utrustad med Davids lånekort, eftersom jag sumpade mina chanser till lånekort i 7-års åldern kanske. Det är någon stackars bok som har häcklat mig hela livet, jag lånade den kanske i 2:an. Och tappade bort den, och till slut spärrades kortet. Traumatiserad av denna upplevelse har jag inte varit på bibliotek ofta - för jag känner mig lite kriminell när jag kliver in. Som dom visste.

Var i alla fall utrustad med Herr Nilssons lånekort. Hans gamla visade det sig. Och dom vart inte nådigt oglada på mig när dom upptäckte att jag försökt låna på hans - gamla, inaktuella - kort. Det var uppenbarligen värre än att stjäla någons kreditkort eller smita in på krogen med falskleg. Uppenbarligen!

Jag fick i alla fall mitt lånekort. Ett alldeles eget. Och alla synder var glömda och förlåtna...eller glömda i alla fall.


Jag har även kommit på varför jag är världens dummaste människa. Stenkorkad rent ut sagt. Men det bjuder jag på i nästa inlägg. Nu ska jag iväg mot stan...bara en snabbis.

Over and out.

Inga kommentarer: