måndag, oktober 15, 2012

Försnyld

En märklig sak, för några år sedan var en förkylning bara en...förkylning. Sedan vart jag gravid, och kroppen förändrades på alla möjliga sätt. Vissa helt logiska, som tigerränderna och det där sättet högra höften gör ont om jag liksom ställer mig på ett ben och sedan vrider överkroppen.

Men. Förkylningarna. Jag fattar inte hur det kunde påverkas, hur det kan ha med hormoner att göra. För innan jag vart gravid vart jag bara lite förkyld, snuvig och ja... Numera sprängs bihålorna, jag tappar luktsinnet, lock för öronen och det känns liksom som att ögonen ska ploppa ut. För Guds skull, varenda gång jag blir förkyld (efter att Dino föddes) måste jag inhalera sån där medicin morgon och kväll.

Det är helt sjukt. Jag fattar inte vad livmodern har med bihålorna att göra? Det är ju som att en ruta på huset ska gå sönder om jag kör bilen utan att släppa upp handbromsen..?

Lite måndagsfunderingar. Nu ska jag sova samtidigt som Dino, efter att jag petat i mig c-vitaminer i sinne! Imorgon klockan 11 tänker jag nämligen vara frisk igen!

2 kommentarer:

Madde sa...

Jaa, men preciis! Här e det också en mamma med första förkylnningen efter graviditet ( 6 mån sen) med värsta halsont och värkande bihålor :( Såklart när man äntligen köpt gymkort(läs:nyckel) och kommit igång med träningen. Man blir så sur!! Krya på oss! :)

Sara sa...

Jag ska hålla tummarna att det går över ganska fort, håller med dig om att det är trist när man precis kommit igång! :( fast någon borde forska på sambandet, eller hur ;) Krya på dig!! :)