onsdag, oktober 03, 2012

Jag varken tränar eller pluggar.

Istället ligger jag på soffan och är alldeles mätt efter hemmagjord kinamat.

Idag var första gången Dino skulle till tandläkaren. Först skippade jag att åka till banken för att jag ville inte att det skulle bli stressigt. En kvart tidiga var vi, då fick vi vänta över 30 minuter. Tandläkaren var totalt humorbefriad och opedagogisk. Han fick ingen leksak, och hon gick inte särskilt bra att prata med.

Dessutom har jag ett syndrom, som yttrar sig så att ju mer humorbefriad en person är - desto mer måste jag skämta. Så nu kan det hända att jag frågade om vi kunde få silvertejp istället för en tandborste? För tandborste har han ju redan, han behöver något sätt att sitta still på toastolen. Och när hon frågade om jag eller hans pappa rökte, så sa jag nej och att Dino inte heller gör det SÅ ofta. Och det är bara dom jag kan återberätta. Hon skrattade inte mycket. Alls.

Nä, nu måste jag återgå.

Inga kommentarer: