fredag, oktober 26, 2012

Hemma, men oj så roligt jag haft det!

Jag har inte kollat bloggar. Inte kollat fejjan. Inte uppdaterat själv. Nästan.

Jag har varit alldeles för upptagen! På onsdagen kom jag ner till skolan. Eftermiddagen bjöd ju på en liten strapats, upp på ett mindre berg där vi åt sallad. Gott men blåsigt! Kul, för man har verkligen kommit närmare klasskamraterna den här gången! Vi har gjort fruktsallad, tränat tillsammans och bara hängt.

På torsdagen var det ju dags för föreläsningen med Jonas Colting, ni som hängt med vet ju att jag håller på att läsa hans böcker. Riktigt intressanta är dom!
Föreläsningen präglades mycket av att man ska göra det bästa man kan, varje dag, med det man har. Vansinnigt inspirerande! Man kan inte bli annat än inspirerad när han berättar om Ultra Man-tävlingen som han vunnit två gånger. Den innefattar 10 km simning, 430 (tror jag) km cykling och 84 km löpning. Det är svårt att förstå att en människa klarar det? Superbra bra föreläsning - och inte var det slut med det, den avrundades med ett träningspass. Löpteknik som jag sett fram emot. Och en hel del måste vi ju ha fått med oss, eftersom jag och en klasskamrat for ut och sprang och sprang tills dess att mörkret tvingade in oss.

Jag är verkligen tacksam att skolan anordnade detta. När någon glöder på det där viset, så smittar det av sig!
(Det snackas om ett Maraton 2013 i Hälsocoach-korridorerna. Hur ballt vore inte det?)

(Vi är ju i och för sig bara två som snackar om det. Men vem vet, även det kanske smittar av sig?)



 
 
 
Jag och en tvättäkta Iron Man!
 
 
 

Inga kommentarer: