fredag, oktober 12, 2012

Vissa dagar måste man ha byxor och absolut inte träningskläder.

Idag är en sådan dag. Det är sällan jag kan missa en träning och tycka att det var värt (hmm, det har nog aldrig hänt). Men idag var det så nära värt man kan tänka sig. Vi ska ju skriva ett folkhälsoarbete, och idag skulle jag få träffa Folkhälsorådets ordförande. Intressant, och jag fick med mig mycket. Höra hur beslut tas och prioriteringar görs. Sedan fick jag träffa en riktig eldsjäl som även hon sitter i folkhälsorådet, och är lite spindeln i nätet. Det är så roligt att träffa människor som brinner för vad de gör, det smittar av sig! Jag är uppriktigt imponerad av Skellefteås folkhälsoarbete, det syns inte så mycket - om man inte tittar efter - men det är överallt. I Norran, lappar på hälsocentralerna...och tusen andra ställen! Vi pratade om att sådant arbete är svårt att mäta, och jag berättade att i alla fall jag är mätbar! Första gången jag började träna regelbundet var ju faktiskt på vattengympan man får på recept när man är gravid... Vilket i sig är en del i Skellefteås folkhälsopolitiska program!

Så ja, det var värt att ta på sig byxor för - och även värt att skippa träningen för!

 
 
 
Jag hann även med en sväng på Friskvårds, insupa atmosfären och känna svetten skvittra...
 

Inga kommentarer: