torsdag, oktober 11, 2012

Torsdag och onsdagsformen.

Fixardag! Jag och Dino har tagit sovmorgon och nu ska vi snart och handla, måste fylla på kylen! Idag blir det träningsvila, jag är ganska dålig på att lyssna på kroppen. Oftast måste kroppen skrika åt mig innan jag lyssnar, men igår under combaten var det som att det var slut energi i den.

Så idag lyssnar jag!

Supersaturday är några veckor bort, innan dess tänkte jag tappa några onödiga kilon. Surt att bära runt på onödig vikt, när man ska träna 6 timmar tänkte jag. Även så om det bara är ett par kilo ;)

Tanken är att öka proteinet och fortsätta med samma träning, den är redan ganska hög!

Magmusklerna finns då där, bakom lite hull!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Hur började du träna? Försöker hitta motivationen till att ta tag i mitt liv :)
Min dotter är 4,5 mån gammal och jag har 6 gravidkilon som ska bort + 4 kg till för att komma till målvikten. Mina muskler är som bortblåsta efter graviditeten :(
Jag ska skaffa gymkort i helgen och börja träna lite där. Utöver de så blir de promenader på mellan 1-2 mil per dag, mammacore 1 gång/veckan samt plankan och lite ryggövningar hemma varje dag! Men jag går inte ner ett enda gram (BLIR GALEN)
Snälla kom med lite pepp och info om hur du började träna osv :)
Förresten: Superbra blogg :)

Sara sa...

Men tack, så roligt att du gillar bloggen och framförallt: grattis till bebben! Jag började med promenader, sedan mammacore och slutligen andra gruppträningspass. Nu vet ju inte jag riktigt hur länge du har hållit på, men för mig har alltid vågen "släpat" ganska mycket. De förändringar jag gör idag, ser jag på vågen om 2-3 veckor. Så kanske det bara är så? Glöm absolut inte bort att äta en hel massa också, särskilt som du håller igång så mycket :) För lite kalorier och du sänker förbränningen över lång tid... Tids nog så vänder det, kroppen fungerar på det viset - så oroa dig inte :) Lycka till med allting, och lyssna på alla som säger att du ska njuta av småbarnstiden - dom skämtar verkligen inte när dom säger att det går fort ;)

Anonym sa...

Tack :)
Promenader har jag hållit på med sen lillan var 12 dagar gammal. Mammacore har jag bara varit på 2 ggr, men skaffade guldkort på friskvårds idag så nu ska jag försöka fara på mammacore minst 1 gång i veckan iaf :P Avklarade även mitt första gympass idag, tog de väldigt lugnt å försiktigt men jag lär nog få träningsvärk ändå :)
Jag äter rätt bra tror jag, ligger på ca 1400 kcal/dag å då äter jag i stort sett inga kolhydrater.
Jag hoppas att det vänder snart å att jag kommer igång mer ordentligt med träningen så orken kommer tillbaka :)
Jo jag försöker njuta allt jag kan, nu går de riktigt fort med framstegen å de händer ngt nytt varje vecka :)

Sara sa...

Jo, och det känns som att man bara blinkar - så är dom 2,5!!! Hur hände det? Snart så får du nog de resultaten du vill ha, en stor portion tålamod var bra att ha! Jag satte upp typ tusen "om två månader vill jag väga detta" och inte ett enda lyckades hehe. Det tar tid, men sakta å säkert :) Så roligt med mammacore, det är ren njutning det :)