tisdag, oktober 30, 2012

Till er, Glocalnet.

Vi har haft Glocalnet ända sedan den tiden då Robert Gustafsson var med och gjorde reklam för dem, typ evigheter. Det har alltid funkat lite lagom dåligt, men på sistonde har det varit en katastrof. Idag skulle jag ringa för att säga upp det: det är dyrt, långsamt och asdåligt. Och när hon frågade varför jag ville säga upp det så svarade jag att jag var less på att det inte fungerade. Jag var less på att få dålig hjälp. Jag var less på att man alltid ska felsöka en massa saker själv. Att kön alltid är typ 10 minuter. Less.

Men egentligen skulle jag ha velat berätta för henne att jag studerar till Hälsocoach. Fast jag egentligen jobbar på Beroendeenheten. Och att jag har en son som är 2,5 och världen för mig. Han är allt, en gång har jag till och med beskrivit honom som "The apple of my eye" till någon som inte talade svenska. Studentlivet är inte direkt jävligt glamoröst, men jag har ändå kapat min 75% tjänst på mitten - för jag vill inte ta studierna från tiden jag spenderar med min son. Jag vill inte göra det utöver jobbet. Jag lever hellre knapert. Så när jag lämnar Dino på dagis, kommer hem och startar datorn där det bara står "Ej ansluten" vill jag kasta ut den genom fönstret. Och när jag har spenderat flera timmar med att ringa support, väntat i kö, laddat ner mjukvaran och pillat med det där jävla sim-kort, så blir jag till slut så där irriterad som folk inte tror att jag kan bli. Sådär irriterad att jag inte fixar ringa tillbaka igen för någon dum felsökning. För under tiden som jag sitter med dom där dumheterna, så blir inget skolarbete gjort. Och jag kommer inte kunna se "Små Einstens" med gott samvete på kvällen. Och dessutom vetat att han spenderat dagen på dagis - för att jag ska kunna sitta i telefonkö hela dagen. Därför vill jag säga upp vårat dumma abonnemang.

Jag önskar att jag hade sagt allt det. Men det gjorde jag inte.

Inga kommentarer: