fredag, oktober 16, 2009

Efter gårdagens lilla fadäs. Kl. är 21.38.

Kan jag inte låta bli att misstro Kia. Jag vet att det är knäppt, men när jag idag lämnade bilen igång och Kia i den - kunde jag inte låta bli att fundera ifall det fanns något sätt hon kunde köra iväg. Jag tror ju inte det...men efter igår kan man aldrig vara säker. Jag menar, ni skulle se hur små knapparna på nyckeln är. Men hon ser ju så oskyldig ut.

Idag har vi i alla fall börjat dagen på vårt favvo-sätt - hundcafét. En macka och te där innan man ska iväg till stan. Guld. Och Kia lider ju inte direkt när hon är där heller, massa kel och godis får hon.

Har i alla fall överlevt sviterna av svin-vaccinationen nu - dock knäade jag under trycket idag och handlade alvedon, eftersom axeln där man fick sprutan vägrar sluta värka.

Vart tvungen läsa om bieffekterna, och hör och häpna:

"I de kliniska prövningar som har gjorts har man sett lokala reaktioner som rodnad, svullnad och ömhet samt feber, huvudvärk, illamående och influensaliknande sypmtom men inga allvarligare reaktioner har rapporterats."
Förmodligen har dom inte testat detta på sig själv, först och främst. Men ta sedan och blanda allt dessa i en skål. Not so nice. Blanda sedan en förpestad dag. Hunden som låser ut en ur bilen när man är 0.2 sekunder ifrån att svimma på sin lokala konsumaffär. För jag tror att allt detta var biverkningar av vaccinet. Det händer inte en vanlig dag...så jag har nog en del grejjer att rapportera som dom ej hört förut.

Nu - åter till fredagsmyyyyys!

Over and out.

1 kommentar:

Helena sa...

Skönt att höra att man inte är den enda som kände så gällande sprutan=) Trodde att axeln skulle sprängas av värk! Det är förns idag som det känns bra och jag tog sprutan i torsdags *crazy* Hoppas allt är bra med er =) Kram / H