måndag, oktober 12, 2009

Idag är dagen jag gick över till den mörka sidan. Kl. är 23.02.


Dagen jag slutligen blev en brottsling.

K.R.I.M.I.N.E.L.L.

Var?
Detta skedde i kassan på ICA Maxi.
När?
Långt över middagstid.


Jag hade precis handlat färdigt och stod i kassan, alldeles för hungrig för mitt eget bästa. Och bara en endaste liten kortdragning och några packade kassar stod emellan mig och en Maxi-korv...
Jag betalade. Gick för att packa. Ungefär där upptäcker jag att i min hand, håller jag krampaktigt en liten kryddburk med röd curry. Och i vanliga fall är jag världens ärligaste människa. Men, i detta nu skyller jag på hormonerna. Eftersom jag insåg hur mycket mer tid det skulle ta, skyndade jag mig att packa ner den fördömda burken.

Och på väg ut genom affären tittade alla fördömande på mig. För det kan ju inte ha varit inbillning...

Men, skyller helt och hållet på graviditeten! Som för övrigt går framåt, vecka 15 nu. Och om jag riktigt anstränger mig finns det nog en liten mage där - som inte bara är en fläskmage. Så det så.

NU ska jag diska. Det är som den röda tråden i alla mina inlägg - att jag skriver mest på bloggen för att skjuta upp en tråkig hushållssyssla i några minuter. Och för att det är roligt förstås...såklart.

Over and out.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vi få träffas nån dag å så kan vi avreagera våra gravidhormoner på nån stackars gammal tant eller något? haha.. ja ja vet ja är lite mordisk men ja skyller på hormonerna ja med.. iof är ja nog som vanligt, men kan alltid skylla på dom nu :)

v 15 de gå frammåt, snart är vi i samma vecka.. ja kan bromsa in lite.. :)

Sara sa...

Haha, vore supergulligt om du bara kunde bromsa in lite :) Det är ändå rätt så lugnt med hormonerna - skulle säkert kunna vara mycket värre. Är mest när något står emellan mig och det jag vill äta. Som att stå mellan en björn och dess unge ;) Träffas låter bra, vi får planera in något :)

Sandra sa...

Du kan få lite hormoner av mig, lovar ja ha så de räcker å bli över.. Vem annars kan bli helt jätte galen över att täcket åkt ut en bit ur påslakanet och då börja stor grina.. jo jag.. haha.. men så kanske ja är annars oxå.. Du kan även få låna lite foglossning om du känner för de? jäätte skönt, lovar ja ljuger aldrig (håller fingrarna i kors)