torsdag, oktober 15, 2009

It´s a beautiful day...NOT. Kl. är 20.38.

Ni vet vissa dagar när det är som att allt går emot en. Idag har varit en sådan, och jag har ivrigt ifrågasatt för mig själv varför jag ens steg upp. Och jag kommer inte på en enda bra anledning.

Efter att ha mått apa hela dagen tack vare influensavaccinationen (nu vet jag att jag INTE vill ha svinsjukan i alla fall) så tog jag mig ut vid 18-tiden till Konsum. Eftersom jag ej fått i mig något på hela dagen, var jag väl inte superkry - men ändå optimistisk. Dock var det typ tio pers framför mig i kön = långsamt. När halva kön var borta kände jag färgen försvinna från ansiktet, saker gunga och hur hela jag var kallsvettig. Antingen svimmar jag eller kräks, så i ett försök att låta bli båda började jag hänga på allt som fanns att hänga på. Och folk hade kuponger. Många kuponger. Och det tog tid. Till slut var det min tur, och jag såg förmodligen ut som ett spöke.
Snabbt ut, och in i bilen var min plan.

Och det gick bra, tills dess att jag började rycka i dörrhandtaget. Och det var låst...fastän jag lämnat bilen öppen. På något sätt har Kia trampat på nycklarna och träffat av centrallåset. Och vi har ingen reservnyckel, den andra nyckeln var med Herr Nilsson i Burträsk. Träffade Carin på cafét som var så gullig och skulle bara skjutsa hem mig, om det inte var för att där var det låst. Och jag brukar aldrig låsa när jag ska tvär-fara iväg...men tydligen tyckte jag att det var en bra idé att börja idag.

Fick i alla fall följa med Carin och äta min mat, och till slut kom David hem med en till nyckel.

Och nu ska jag göra det jag borde ha gjort hela dagen....lägga mig och inte stiga upp igen...

Over and out.

Inga kommentarer: