måndag, september 03, 2012

Lite recept!



Den förra veckan var faktiskt en riktigt bra matvecka (även om träningen var ganska lidande). Nu har jag ju försökt minnas ungefär vad vi har ätit, men på rak arm är det dessa recept jag kommer ihåg:  

En mumsig och smal kycklinggryta


Min favvomat i hela världen, Nikkalouktasoppa


Och en ny fredagsfavorit, Kycklingwraps:

1 grillad kyckling
1 röd paprika
10 cm purjolök
En burk ananas
2 burkar LättKesella
Sambal Oelek
Paprikapulver (gärna smoked)
Salt och peppar

Hacka och blanda allt, ät det sedan i ett tortillabröd - eller bara som det är! Riktigt gott!

Jag återkommer när jag kommit på vilka fler maträtter (som varit nyttiga eller onyttiga) vi har ätit, eller när jag snubblar över ett riktigt bra recept!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Åå, va roligt med lite recept. Ibland får man ju sån idé torka på vad man ska äta... kycklingwrapsen låter ju sjukt gott! :-)
Jag önskar dig all lycka till nu när du ska "sätta dig vid skolbänken" och hoppas att du har kvar ork att uppdatera oss här på bloggen efter all läsning!

Kram/ M

Sara sa...

Tack M! Kycklingwrapsen var verkligen sjukt goda, jag ska försöka komma på lite mer goa maträtter :) Ska göra mitt allra bästa med uppdateringen! Kram!