torsdag, september 27, 2012

Running release more than just sweat.

Har ni sett den reklamen? Det har ösregnat här idag, hela dagen. Vi har stannat inne och Dino har väl inte direkt varit på sitt soligaste humör, lite trotsig kan man kalla honom. Gnällig är ett annat ord! Precis när tålamodsbägaren höll på att rinna över, tog jag en löptur. Dino fick stanna hemma med Pappsen, till och med Kia fick stanna hemma - för jag ville vara SJÄLV!

Det var underbart, i så många aspekter. Rundan var inte särskilt lång, kanske 3 km - men jag sprang hela, och ännu bättre - knät höll! Det är andra löpturen på några veckor som det gått bra! När jag var nere i Kramfors senast sprang jag, och då var det lite blä. Men, det gjorde aldrig ont idag. Jippi!

Dessutom fick jag testa mina nya löpartajts från H&M - dom får mycket väl godkänt. Härliga att springa i, tunna - men känns stadiga när man har dom på sig. 299 kronor!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Kul detalj nere på vaden! Alltid kul peppa upp sig själv med nya snygga träningskläder. Man behöver lite helt egen-tid, där man kan få vara själv i sina tankar. :)

Sara sa...

Väldigt bra att det är reflexer på vaden :) Det är det som är så skönt med löpning, lika mycket terapi som träning :)