tisdag, december 04, 2012

Kalla in kavalleriet!!!

Nu är det helt säkert, det blir ingen skola imorgon. Supersurt. Förkylningen har blivit helt tokig, jag har hamnat i någon slags identitetskris tror jag. I fem veckor har vi hållit på fram och tillbaks, vilandes en vecka, tränat ett par gånger, vilandes en vecka o.s.v. Jag känner mig inte som mitt tränande jag just nu. Det ska mycket till innan jag avbokar, och nu avbokar jag pass på löpande band. Inte alls på grund av någon lättja, utan för att det går verkligen inte. Och det ligger mycket velande bakom.

Men. Jag tror att det vänder nu. Apoteket fick hooka upp mig med lite hostmedicin, alvedon och sådan där förkylnings-mirakel-medicin. Dessutom har jag ägnat mig åt lite terapishopping, och beställt en ny Ajfååån. Min har varit en trogen följeslagare länge nu, och jag älskar den från djupet av mitt hjärta - men, den börjar vara till åren. Nu är det dags att uppgradera sig!

Och för att göra kvällen ännu bättre, mera "naturmedicin"...

2 kommentarer:

enbitavlivet sa...

Sara jag tror att den mörka sega vinterluften drog med sig något epidemiartat! Jag har inte heller varit mig själv, helt energi och TILL OCH MED motivationslös till allt, till och med träningen... Som tur är kändes det som att det lättade en aning när snön kom, det känns som att det blir ljusare igen och kylan ger en friskare luft! Igår testade jag Jossans spinningpass för första gången och trodde att jag skulle dö, haha :)) Men det var efter 1 veckas vila! Jag har aldrig vilat frivilligt annat än när jag vilade knät i somras och när man är sjuk... Så! Jag förstår hur märkligt, jobbigt och frustrerande det känns, men SOM TUR ÄR så är det ju juletider = mystider att njuta av i alla fall! Och precis som du säger så kommer det en tid för träningen också, det är bara att kasta sig upp i sadeln igen när det vänder :) Julkram till dig fina Sara!

Sara sa...

Tack gulliga du! Och julkram tillbaka, jag hoppas verkligen att det vänder snart - jag är ju inte bangen för att träna liiiite sjuk. Men det här är ju löjligt. Och jag tror att jag just hostade sönder ett revben.