måndag, december 24, 2012

Köttbullar

Den största pressen i år, har inte legat på att få allting klart till den 24:e december. Nej, den största pressen har varit att jag lovade att rulla köttbullar till julafton. När min farmor fortfarande levde, så var hon - bland mycket annat - min köttbullsguru. Varje gång jag hade hälsat på hos henne så skickade hon med mig en tom smörförpackning (jag tror det var runda bords?) med köttbullar. Dessa vårdade jag ömt, men även argsint när det kom till att försvara dem. Sedan dog hon, och är fortfarande min köttbullsguru - bland mycket annat. Men - Davids farmor är min numera levande köttbullsguru. Hennes köttbullar är i samma klass som min farmors :)

Så. Därför känns det bra att ha levererat, köttbullarna gick att äta. Alla var nöjda, och nu ska jag sova - riktigt ordentligt! :)



Inga kommentarer: