söndag, december 09, 2012

Snart så

Det har varit såna trista dagar, att jag har inte ens velat skriva om dom. Det är den 9:e december, och jag har bara gjort minsta möjliga jul - inte alls hunnit med det där julmyset, som är det allra bästa! Det känns extra tråkigt att man bara vill att dagarna ska gå snabbt, när det är ens favoritmånad. Men nu börjar det faktiskt vända, jag har varit i total stillhet i...en mindre evighet. Jag minns inte ens hur länge. Idag är första dagen som huvudet går att vända upp och ner, och öronen inte känns som att dom ska sprängas. Det är lite kraxigt - men annars börjar det faktiskt kännas som en vändning!

Jag tror att jag har tänkt vara klok, och avboka kvällens dubbelpass. Jag har börjat tvivla på om mitt immunförsvar överhuvudtaget existerar, och en ny förkylning nu skulle vara knäckande. MEN. Jag har varit i stillhet i en mindre evighet, så plan B får bli att fara till personalgymmet, köra en mindre muskelgrupp - lite försiktigt, bara för att få smaka på dom där härliga endorfinerna. Jag tror att jag behöver det!

Plan C blir att sätta in den här gulliga renen i bilen, ta med jul-usb-minnet och kicka igång julkänslorna.

Inga kommentarer: