torsdag, februari 26, 2009

Me, mysel and Jeff.

David har skaffat en ny familjemedlem till våran lilla familj. Ålen Jeff. To bad, för Jeff - så tycker jag han ser ut som en orm som simmar omkring i vatten. Inte min favorit. Det sista Mr.D gjorde innan han la sig igår var att upplysa mig om att både karpen Koi och ålen Jeff kunde hoppa ur akvariet. Inte roligt. Särskilt inte när jag vaknar av ett otrevligt plask("låt det vara karpen, snälla" är min enda tanke) på morgonen. En Kia som verkar ovanligt intresserad av något. Och en halvmeters ål som kryper omkring på golvet. Mardrömsmorgon. Eftersom David var x antal mil bort fick jag offra mig och snöra ner honom. Med handduk och allt åkte han ner. Usch, jag får hurvens från tåspetsarna till hårtopparna bara jag tänker på det...



(Här ligger äckel-päckel Jeff ihoprullad i sin grotta och ger mig the evil eye...)



Men vet du vad Jeff? Känn dig utmanad, för jag har mina evil eyes on you to. You are so going down. Downtown.



Och såhär ska vi sitta och stirra på varandra. Undrar hur gamla ålar blir? Nä, det blir en fundering för morgondagen. Natti natti på er alla.


Over and out.

1 kommentar:

Ida sa...

Jag brukar drömma mardrömmar om ålar. Jag ringer dig sen idag! :-)