torsdag, mars 17, 2011

Man sänker sina krav. Förut sprang jag fram direkt när Dino började riva ut saker i köket. Sedan sprang jag fram för att kolla vad.

Men lät han ändå hållas. Numera lyssnar jag bara, för att försöka höra vilket skåp det är.


Mannen har fullkomligen exploderat i utvecklingen de senaste dagarna. Han har blivit mycket mer avancerad i sitt språk (rena nationalencyklopedin tycker Mor hans...bara för att han kan säga KAKA.) Han har lärt sig ställa timern på ugnen (vilket är pinsamt eftersom jag stod för några månader sedan och klagade över att ugnen inte hade en timer. Jasi, redan omsprungen av dagens ungdom) Igår startade han mikron för första gången. Och jag fick dra ur sladden på skrivaren - eftersom Dino var i full färd med att kopiera både sin hand, och sitt älskade grytunderlägg.


Det går framåt. Och sist men inte minst, igår gick han typ tre steg själv! Tadaaa!
Idag ska vi på Leos. Ska bli en höjdare - som alltid. Jag planerar att göra som sist - dra tidigt, och ge Dino lunch. Sedan får han sova där borta, medans Mor hans kopplar av med en bok. Blir till en höjdarplan, bara jag kan lyfta arslet och ta mig iväg.
Ha en fin dag.




1 kommentar:

Unknown sa...

Jag har med varm hand lämnat över jagandet till G. Han har förklarat för mej att vår lilla söta bebis är ett monster. Hon är överallt och river och sliter.