lördag, mars 07, 2009

Ett orange kuvert.

Som kommer då och då och får en att känna sig gammal. Men, efter noggranna uträkningar har jag kommit fram till att det är ungefär 43 år kvar innan jag ska gå i pension. Så jag har tänkt unna mig lyxen att inte öppna dessa kuvert. Dom får ligga oöppnade någonstans. Och vilken tur att Jenny kallade mig för småflicka idag på hemmakväll. Bara för att hon är typ 26.

Bara helt appropå? Visste ni att man kan bli fadder åt en isbjörn? Häftigt tänkte jag. Man får en egen isbjörn, betalar 100 spänn i månaden. Får kanske ett litet brev då och då "i år har din isbjörn jagat pingviner, lekt med andra isbjörnar och lärt sig läsa tack vare ditt bidrag". Och när polarisen smält, då fick man ta hand om den. Eftersom det var ens ansvar. Ta hit den och hysa in den i lägenheten. Det var inte så...inget av det, förutom att man fick betala 100 kr i månaden. Synd, hade varit kul att ha en egen isbjörn.


Nej...jag borde ha sussat för länge sedan. Men, bättre sent än aldrig.

Over and out.

Inga kommentarer: