tisdag, mars 24, 2009

Me and Bono down by the courtyard. Kl. är 19:42.

(Fler gamla bilder, här: Kisen som har förstånd nog att skratta när matte skämtar. Om bara alla hade det.)
Ledig dag, skön dag. Tyvärr tjejont idag, men. En lugn förmiddag rådde bot på det, och när det gav med sig fixade jag lite hushållsbestyr som fått vara liiiite för länge. Med mig för att vara lite klok och säga de rätta sakerna hade jag Bono till hjälp. Jag städade, han sjöng, jag sjöng (tyvärr).

Jag tittade på diskberget, suckade och skakade lite lätt på huvudet. Bono sjöng; "You are such a fool, to worry like you do. Yeaaaah." Och genast kändes det lättare. Tittade på balkongen där julpyntet hängde kvar, tvekade en sekund i det tråkiga beslutet att ta bort det. Bono sjöng "You got to get yourself together, you´ve got stuck in a moment and you can´t get out of it." Och julpyntet for utan problem. Tittade på sängkläderna som behövdes bytas. Bono sjöng "See the stone set in your eyes. See the thorn twist in your side, I wait for you..." Det vet jag faktiskt inte varför han sjöng, han tyckte väl bara att det var fint. Han är lustig på det sättet, den där Bono.



Färdigt vart det i alla fall. Till slut.



Nu har jag tänkt ta en skön varm dusch, och sedan krypa ner under täcket. Myyyyys.



Over and out.

Inga kommentarer: