söndag, mars 01, 2009

I brist..


på bättre saker att göra under tiden jag smälter morgongröten ska jag nu göra färdigt the list.

Så, här kommer det...

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Är sådär tråkigt bekväm att jag inte har större behov att resa. Lite som Ferdinand under eken. Men, nånstans varmt om jag var tvungen välja.
32. Färg på mina ögon: Mycket bruna.
33. Min längd: 166 kanske, om jag inte krympt.
34. Jag tror på: hmm, bra fråga. Gud går bort direkt, men jag tror på spöken.
35. Jag spelar: Guitar Hero om Sara själv får välja.
36. Person jag beundrar:Min Pappa, som är precis som jag själv vill vara.
37. Såhär bor jag: I en lägenhet ovanpå en frisörsalong, mitt i Bureå.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Säkert ett par, sist jag kollade var inte mina fingrar gröna.
39: Det här tänder mig: Men självklart min Herr Nilsson.
40. Det här gör mig avtänd: Hmm...kanske om han satte upp håret i papiljotter och kom dansandes till "Baby one more time" samtidigt som han tuggade knäckebröd med öppen mun.
41. Favoritfärg: Grön.
42. Favoritcitat: Finns så många, har nog ingen favorit.
43. En hemlighet jag vet: Ja, nu ska ni få höra...tror ni jag är så dum att jag säger den här?
44. Bästa present jag fått: Finns så mycket, jag tycker mest om dom små oväntade grejerna. Som blommor, eller en gullig lapp och teckning. D. är bra på sånt...avis? :)
45. Senast köpa skiva: Counting Crows, men självklart.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Kanske mina ögon?
47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är: Åh, det är så mycket. Vänta tills det är minus 10 kilo.
48. Udda förmåga/egenskap: Öööööööh
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En fisk i Davids akvarium, jävlar vad dom är omhändertagna.
50. Vad lyssnar du på just nu: David som pratar om fiskar...
51. Vad har du gjort/ska göra idag: Har hunnit promenera, äta gröt...och ska sen fortsätta med...ja, jag vet inte. Det är ju söndag, tar dagen som den kommer.
52. Var är dina föräldrar födda: Mamma söderut, Pappa i metropolen Bastuträsk
53. Vad är det senaste du installerade på datorn: Usch vilken tråkig fråga, måste vara såhär det känns när läppstifts frågan kommer för killarna. Nåt program för att konvertera mp4 filer var det nog.
54. Vilken är din favoritrestaurang: Subban a.k.a SUBWAY.
55. När badade du i en pool senast: Före jul, partaj på Bure badhus.
56. Har du varit med i någon skolpjäs: Jepp, lågstadiet. Minns dock inte vad, börjar vara så gammal.
57. Hur många barn vill du ha: 3 (nu kommer David få stora skälvan, ledsen älskling.)
58: Vilken musikstil tycker du mest illa om: Hiphop.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet: Mmm, det har jag. Men, det kanske kommer något nytt häftigt parti. You never know.
60. Vad har du för tv-kanaler: Några bra, några dåliga och 1, 2 och 4. Det är dom sugiga (och dyra)
61. Har du åkt moped någon gång: Yes.
62. Har du busringt någon gång: Aha, kan ha hänt.
63. Har du fått felparkeringsböter: Fler gånger än jag har busringt.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm: Nope, jag är en CHICKEN.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt: Lämnar den frågan obesvarad, eftersom det är pinsamt hur lite jag vill upptäcka världen.
66. Har du en egen trädgård: Nej, bara en balkong. Men - kul att påta där med!
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier: Duck tales för nostalgin, Svampbob för humorn.
68. Kan du alla orden i nationalsången: Du gamla du fria du...DU...duuuuu... Nej.
69. Badkar eller duschkabin: Badkar.
70. Vilken är den bästa film du sett den senaste månaden: Kan inte komma på någon höjdare nu, även om jag sett flera bra.
71. Favoritpizza: Eldorado.
72. Chips eller popcorn: Chips.
73. Vilken färg på läppstift använder du: använder i läppstift, använder läppglans. Känner mig yngre då.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång: Nej, men tack för tipset.
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling: Hahaha, måste vara jordnötskalen som kickar in.
76. Apelsin eller äppeljucie: Äpple.
77. Vem är den senaste du åt ute med, vad åt ni: Py på Subway.
78. Favoritchoklad: Mmm...choklad....
79. När röstade du senast: Senaste valet.
80. När åt du en hemodlad tomat sist: Kanske i somras.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång: Jodå, min ungdoms glansdagar.
82. Är du bra på matlagning: Skapligt. Vi svälter inte.
83. Klarar du av att tanka själv: Well of course. Klarar ju till och med att byta diverse vätskor och fylla på däck.
84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna: Nä. Har klarat mig hittills.
85. Pepsi eller Coca Cola: Cola. Vad annars?
86. Har du varit tvungen att använda uniform någon gång: Räknas jobbet. Isåfall där.
87. Vad var det senaste du handlade: Bananer och mjölk. Och deodorant.
88. Har du kräkts offentligt: Well of course.
89. Vad vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: Pengar är överskattat. Jag är nog nöjd precis som jag har det nu.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja.
91. Har du ringt något betalnummer: Säkert nån gång.
92. Kan man vara vän med sitt ex: Kan man säkert.
93. Vem besökte du på sjukhus senast: Davids farmor.
94. Hade du mycket hår som bebis: Yes, och hockeyfrilla.
95. Vad har du för meddelande på ditt mobilsvar: Gissar att det är ett standard-meddelande. Ringer så sällan och lämnar meddelande på min egen mobil.
96. Vad har du i väskan? ALLT.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Borstar tänderna, säger godnatt till Kisen, pussar David och tittar lite på tv tills jag somnar.
98. Vad är du tacksam för idag: Att jag har ett så fint liv, fina vänner och fin sambo och fin hund.
99. Var hittade du den här listan: Allas bloggar.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Tror alla har fyllt i den redan...utom kanske Herr Nilsson...fyll du i den om du har lust.

Så, då var det fixat. Måste nog vila en stund efter den där pärsen.

Over and out.

1 kommentar:

mamsen sa...

Vet du inte att jag är född i Östersund? Men det är jag.
Kram/mamma