måndag, maj 10, 2010

En liten rolig episod. Kl. är 14.13.

Kom på detta när David nu visat mig best of Bruce Lee och dessutom gick denna film i helgen. Men i alla fall.


Detta skedde då en kväll i vintras när vi skulle och hyra film. Vi vandrar omkring på hemmakväll och försöker hitta tre filmer (alltid tre!). David kommer tillbaka från dom äldre filmerna, och jag frågar honom vad han letar efter.


- Jag letar efter Ond Bak 2, svarar han högt som om det vore det naturligaste i världen. Undertecknad fattar inget, och låter därför munnen hänga på vid gavel samtidigt som jag stirrar på honom. Ond Bak låter i mitt sinne som någon slags gay-porr-film, och jag kunde inte förstå vad han skulle ha den till (och jag ville inte fundera för mycket...)


När missförståndet uppdagats visade det sig att han sagt Ong Bak 2, och att det var en kampsportfilm och inte alls en gay-porr-film. Och sedan var världen tillbaka till normal...

Idag blir det en vansinnigt lugn dag. Nu ska vi he oss ut på en promenad, och sedan. Ja, vem vet? Vi känner lugnet...

Ja...och bara så att ni inte missar det, eftersom det inte är högst upp på sidan. Förlossningsberättelse. Längre ner. Om vissa otåliga missar det, kommer jag åka på däng. Så, jag helgardera och skriver: KOLLA NERÅT!

Over and out.

3 kommentarer:

Ida sa...

Neeej! Bli inte sjuk. Och bottenskrapet? Jag kan fixa en ordentlig glass åt dig! :) Vi saknar er också, hemskt mycket, och hoppas vi kan ses på torsdag. Det är TRÅKIGT utan er.

(Dumma jenny!!)

Ida sa...

Haha jag hade nog aldrig slutat skratta om jag hört den där konversationen!

Ida sa...

Förresten syster, vi tänkte göra ett experiment här hemma och låta Crille sova ensam hemma med Hugo för att se om han ens vaknar.. Crille alltså.

då tänkte jag såhär: när David jobbar sent nån kväll kanske jag kan övernatta på eran soffa, hjälpa med doffis och mysa med doffis, men mest av allt MYSA med min storasyster! :)låter det jättetokigt?