torsdag, maj 27, 2010

Passa er. Kl. är 08.29.

Nu tänker jag klaga. Jag gör det inte ofta, men här kommer det minsann ett litet klagomål. Det har inte direkt något att göra med småbarnslivet, inte över skrikrace. Inte över snoriga små näsor och irriterade förkylningar. Men. Jag skulle vilja klaga över att BVC alltid ger en tidiga tider. Så man måste ställa väckaren och passa tider. Så, nu har jag klagat färdigt. (Och jag tänker inte sticka under stol med att vi inte har något att klaga över! Life is pretty good!)
Idag blir det i alla fall BVC, mäta, väga och läkarundersökning. Sedan ska jag hem och länsa brevlådan, hoppas att vårat babyalbum kommit. Då ska jag spendera dagen med att klippa och klistra!

Igår fick vi trevligt besök av min farbror och faster. Lillen tyckte det var trevligt, men han var ledsen nästa hela tiden. Det var nog magen som spökade lite. Han hade nämligen ett eget litet privat kalas (i byxan) efteråt - och då vart det bättre. Dom tyckte förresten att Dolph var ett bra namn, men oroa er inte. Vi har kommit på namnet. Men jag ska bara samla lite mod innan jag avslöjar det (ni får lova att inte skratta.)

Och appropå inget annat, Ida! Jag älskar din våg(och dig med förstås. Och Hugo. Och Chrille gillar jag ju med såklart.)! Den har gjort mig glad länge nu! Enligt den hade jag nämligen gått ner all babyvikt och dessutom lite till, mot för vad jag vägde när jag skrev in mig hos BM i höstas. Typ 15 kg på 5 veckor! Och även om det skulle vara fel på vågen, så uppskattas det! Nä nu tror jag att jag ska promenera iväg till BVC, inspirerad av din våg Ida...så låter jag bilen stå.


Over and out.

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag trodde du menade att vågen var konstig för att den visade för mycket, och det gör den ibland, så du har nog gått ner lite mer än du tror :) Så roligt! Jag gick också ner allt direkt, eller.. över natten. Tror mycket av ditt var vätska också :) Men jag är GLAD för din skull! Min våg hälsar!

Tack för besöket igår, it made my week (and I love the name)

Unknown sa...

Det är ju bra att du får de tidiga tiderna, så får jag de bra tiderna :-) Fast jag brukar nog tycka till om tiderna. Ska ju passa in med livet också.

Jag har inte gått ner alla kilon än. Försöker bromsa det lite. Brukar få så mycket lösfluff annars. Hellre rund mage än säck där magen var.