måndag, maj 31, 2010

Det jobbiga med en bra kamera. Kl. är 10.47.


Vi har ju haft mina svärföräldrars vovve här i helgen - Sigge. Han är lite som kusinen från landet, men en mycket tjusig kusin. Däremellan är han lite...flamsig...kan man väl säga. Om-sig-och-kring-sig. Har i alla fall försökt ta kort på Sigvard hela helgen som ska visa hans rätta jag. Men det går inte, han blir så jädra snygg på varje kort. Och ser ut som om han vunnit ett nobelpris. Inget om hur han ylar, när Dino skriker. Man ser inte hur hans långnos rotar igenom skafferiet efter något gott. Hur han backar in i grejjer, så att dom ramlar. Han ser bara så jädra snygg och klok och harmonisk ut. Och det är då jag kommer på det. Kameran är antingen för bra eller magisk.
Undrar bara varför inte den magin verkade imorse när David tog kort på mig? Skumt. Får hurvens bara jag tänker på det kortet.

Jaja, ingen anledning att gråta över spillda kort. Nu ska vi promenera iväg en sista gång och lämna kusin Sigvard.

Och Ida, du är den sista i världen som ska ha en burka, knäppis. Däremot om du skulle se korten på mig, från imorse...så ja. En resa till Albanien kanske inte är helt bortkastad ändå?

Over and out.

3 kommentarer:

Ida sa...

Jag bara skojade om burkan, ju! Men ibland vill man ha en :) Hoppas ni har en bra daag, får jag ta med mig Hugo och hälsa på er i veckan?

Unknown sa...

Kom förbi här också Ida :-)

Elin sa...

hahaha!! Jag älskar det här inlägget, för jag vet precis vad du menar... Klok är det sista han är Siggistar, vad än husse säger!