onsdag, april 06, 2011

En konstig kväll.



Jag och Dino hade en dundertrevlig eftermiddag hos Marie och Joona. Dino hade extra roligt, för att förutom en kompis att leka med - har dom en hund som inte springer ifrån honom. Dom har en x-box som inte är instängd. Dom har en massa härliga böcker. Och ni fattar, han hade riktigt kul. Därför är det nog inte så konstigt att när vi for (runt 18.00) så somnade han. Supergott. Och sov heeeela vägen hem. Kanske 25 minuter.


Kanske fick jag igen, för att jag påstått att han kan sova hur sent som helst - utan att det påverkar natten. Kanske fanns det en annan logisk anledning. Men han skulle inte somna! Klockan 20 gick vi glada i hågen upp till hans rum. Klockan 23 kom jag ner som en slagen hjälte. Han var som en duracellkanin, jag la honom. Satt med honom. Försökte smyga ut. Direkt hörde jag hur han studsade upp i sängen. In igen och lägga honom. Så jag fortsatte sitta där, och så fort man tittade dit plirade han med sina bruna ögon - lirkade fram en av sina omstoppade händer och vinkade.


Han hade typ the time of his life.


Till slut tog jag honom till min säng, och till slut somnade han där - så jag kunde lyfta honom till hans egen säng.


Men. Sedan var jag uppe ett tag, fixade lite, såg lite hjärndöda program. Och gick sedan och la mig, hann sova någon timme innan David kom hem - och jag vaknade till lite. Och tror ni inte att precis samma drabbade mig! Nu är jag pigg som en nedrans duracellkanin! Och klockan är 04.31...


Inga kommentarer: