tisdag, juni 21, 2011

Innan jag fick barn, trodde jag alltid att framsteg alltid var något alldeles extra.





Som när dom små börjar prata, eller gå. Men nu vet jag att framsteg sker hela tiden, och det är kanske små saker för andra. Men inte för mig eller Dino. Så, nu till det senaste. Dino har lärt sig att backa för att sätta sig på saker, och allt som oftast hittar man honom sittandes på nedersta trappsteget - i myshörnan - eller på en kudde. Allt man kan backa och sätta sig på. Och han är så stolt! Jag satte mig med honom ett tag när han läste sin bok, och hela tiden var han tvungen upp för att hämta något - så han fick göra sin lilla sittmanöver igen!

Och varenda gång han hade makat sin lilla rumpa rätt, tittade han upp på mig med stolthet i blicken och ett leende. Och jag applåderar.

Inga kommentarer: