fredag, juni 10, 2011

Kanske funderar ni över vad Dino sysslar med nuförtiden? Tja, han strosar fortfarande - lite mer naturellt bara.

Innan jag tränade imorse, hann vi ju faktiskt med ett möte på Dinos förskola. Ja, för dom nya barnen (alla två!). Och jag måste säga att jag är så positivt överraskad, lite glad är jag för att Dino vart lite extra mammig - vilket aldrig händer annars, men personalen verkar så gulliga och...kunniga? Ja, kunniga! Han lekte, och hade så roligt - och när vi skulle fara kunde han inte sluta vinka till fröknarna. Dessutom var jag inställd på att det skulle bli hårda tag från och med nu, och när jag frågade om det fanns ett minsta antal timmar man var tvungen att ha dom där - tittade dom på mig som om jag kom från en annan planet! "Jobbar du, så jobbar vi" sa dom bara! Amazing!

Men visst är det något visst med förskolepersonal? Jag vet inte om dom är födda till att jobba med barn, eller om det är något man lär sig? Kanske pratar dom på ett visst sätt? Eller kroppsspråket? Jag vet bara att Emma i våran föräldragrupp var med i lekparken igår, och när jag pratar med barn börjar det rycka i underläppen och dom tittar efter Mamma. Men Emma behöver bara titta på dom för att få kontakt, och dom leker i princip direkt. Imponerande!

Inga kommentarer: