söndag, juni 19, 2011

Sent en lördagskväll kommer mitt allra bästa handla-med-bebis tips. Jag orkar liksom inte skriva ett till inlägg om lördagsmyyyys.

Dino har ju börjat ställa sig i kundvagnen när man handlar.
Typ 711 gånger på en handling.
Inte uppskattat.
Så sist var jag den sluga beräknande modern man måste vara ibland.
Fastän det var 28 grader ute, kändes det viktigt med en sjal till outfiten.
När vi kom till grönsakerna ställde sig Dino upp första gången.
"oh nej, hur ska det här gå till?!"
Jag sa det högt och tydligt med fingret på läppen, och fundersam min.
"JA! Jag vet!"
Nu sträckte jag givetvis upp pekfingret i luften.

Sedan tog jag bara av mig sjalen, band fast honom i sitsen, gav honom en banan och hade en nöjd bebis hela handlingen!

HA! Rutinerat.

//Sent from my iPhone//

Inga kommentarer: