tisdag, november 13, 2012

Jag är en vintertjej

Visst, det är härligt med sommaren. Man kan bara vandra ut genom dörren. Fast vintern har ändå en särskild plats i mitt hjärta. Jag älskar snön och sitter numera minst två gånger om dagen och kollar väderprognosen framöver, kommer det snö? Kommer det regn efter? Blir det en vit skyltsöndag? Jag älskar att gå ut med Dino en förmiddag och komma in ett par timmar senare med kylan bitandes i kinderna och lungorna fulla med frisk, kall luft. Jag älskar att hunden blir ren. Jag älskar mörkret och de tända ljusen. Jag ÄLSKAR julen!


(Bild från månadsskiftet November-December 2010)

Men det jag egentligen skulle säga är att jag är lite glad. Jag minns ungdomens glada dagar när man absolut inte skulle ha mössa på sig. Eller långfillingar. Eller reflexer. Eller täckbyxor. Eller något annat som inte var SNYGGT. Det är ju ett under att man överlevde till vuxen ålder och inte förfrös några viktiga delar. Sådär var jag bara för några år sedan. Och därför kan jag med glädje meddela att jag i år skaffat ett ordentligt underställ, grävt fram Davids långfillingar och köpt en riktigt fin vinterjacka. Igår föll den sista biten på plats, jag vann ett par täckbyxor på Tradera för 50 spänn. Nu är jag redo för dagar i backen.

Bring it on.

Inga kommentarer: