måndag, november 12, 2012

Jag har gått igenom stegen

Från början drack jag en massa c-vitamin och ignorerade förkylningen. Det gick sådär. Sedan tänkte jag "aaaa men vafan, hit me with your best shot" och det gjorde den. Då var jag lite nöjd över att den äntligen slagit till - för det måste vara första steget till att bli av med den. Så orkeslös och trött sitter jag nu och googlar dunderkurer. Det måste finnas en bra strategi för det här, det gör det för allt annat. Jag måste bara få reda på den! Typ "fasta i tre dagar för då kan kroppen koncentrera sig på att bli frisk". Men icket. Jag hittar inget. Har inte någon ett tips? Snälla...

Det blir att avboka morgondagens Tabata och Bodystep(Sorry Ann, men nästa vecka - dåru, gissa vem som håller i den då?). Alldeles nyss skickade jag brev till dagis där det stod på ett ungefär "vi är snoriga och hostiga och Dino måste stanna hemma för att ta hand om sin gamle mor". Nu känner jag mig dum. Det är ju inte sant. Okej, vi är snoriga och hostiga. Men medans jag vill dra något gammalt över mig så.... Ja han tänker annorlunda. Idag har han klätt av sig tretusen gånger. Gömt grejjer. Hällt ut strössel i hela soffan och sedan sprungit igenom det, och även ägnat en ansenlig mängd tid åt att slicka på handen för att strösslen ska fastna.

Klockan 10.22 hittade jag på ett svepskäl för att åka till Solbacken, satte honom i bilen därför att det ärligt är den enda gången det är helt okej att spänna fast en 2-åring så att han inte tar sig någonstans. Man måste till och med för fan spänna fast honom, enligt svensk lag! Så vi drog och handlade hela tre julklappar...

Men innan dess var det såhär:

1 kommentar:

Anolyon sa...

Ät mycket lök så milodras och förbättras hälsan :)