lördag, november 10, 2012

Belöningen i form av träningsvärk

Den kom idag. Jag älskar när man vaknar på morgonen, sträcker på sig och känner hur musklerna stretar emot. Ryggen och bröstet är nog värst idag, sitter fint. Vad som dock är värre är att jag har en förkylning som ligger och lurar. Den har pockat på ett tag, men gått ganska fint att negligera. Men nu. Jag önskar nästan den kunde bryta ut ordentligt, så får man det bortgjort.

Lördag idag, och jag är sugen att hitta på något med Dino. Kanske Leos? Godis ska vi i alla fall inhandla, som utlovat. Jag har tänkt på hur mycket jag har ändrat min inställning till godis, särskilt som vi pratade om det i onsdags. Till exempel köper jag nästan aldrig godis här i Bureå, utan åker gärna en tur till stan. Ska man liksom äta godis, så ska det ju vara gott. Det finns inget "bara för att" längre. Jag fick även nämna vikten av ärlighet, något jag tror skulle vara insiktsfullt för många människor. Om man är ärlig med sig själv, om hur mycket kalorier det är - så kan man i alla fall göra ett medvetet val. Det tror jag är viktigt!

Nu är det något annat är förkylningen som pockar på... LÖRDAGSMYS!

Inga kommentarer: