tisdag, november 20, 2012

Träningsglädje!

När man minst anar det, så kommer den tillbaka! Kände mig inte helt hundra efter träningen i söndags, halsen var som sandpapper när jag vaknade på måndagmorgon. Därför avbokade jag dagens Tabata och Step (men mest Tabatan). Om jag känner mig själv rätt, vilket jag tror, så hade jag aldrig kunnat hålla igen nog mycket.

For istället ut och sprang. Jag har en liten runda jag brukade "springa" för två år sedan. Den är cirka 3 kilometer, som en triangel. Först en sträck på skogsväg. Sedan en ungefär lika lång, på en lite större skogsväg. Sedan sista biten in i skogen. Förut så hade jag som mål att inte stanna annat än i svängarna, det gick väl....sådär.

Nu sprang jag den, förkyld och det gick som en rinnande vatten. 22 minuter tog hela, men då stannade en tre minuter - eftersom det råkade komma upp en combatlåt på telefonen, och inte är väl jag den som tackar nej till lite bodycombat? Nope, och att köra combat med den där underbara utsikten - skogen som breder ut sig nedanför! Går inte att beskriva :)

Kom hem och avslutade träningspasset med fyra Tabata-mag-övningar och sedan fyra stycken övningar för axlarna. Vart ett sådan bra pass, jag känner verkligen träningsglädjen igen :)

2 kommentarer:

GunnelKHLundmark sa...

Grattis till Din Glädje, den sitter alltid bra. Gunnel.

Sara sa...

Gulliga Gubbel! Jag hoppas du är glad också :)