fredag, november 16, 2012

Utveckling

Om jag ska säga något positivt med de senaste dagarna, så har jag haft tid att tänka. Mycket tid att tänka. På framtiden, och utbildningen. Jag har kommit fram till att jag vill utveckla detta - men hur?

Vill jag vara kvar på jobbet? Eller vill jag göra något jag verkligen brinner för?

Den senaste tidens viktdebatt som Zytomierska startade, har även den snurrat i tankarna. Fått mig att reflektera över hur jag (och hur VI) tänker, hur jag skulle önska att världen såg ut. Om jag ser en skala framför mig, så skulle jag önska att alla befann sig på den delen där man är frisk! Men det måste finnas en variation i det "normalspannet". Det ska inte finnas en norm där man väger 55 kilo och allt över det klassas som övervikt.
Däremot tycker jag det är jobbigt när det finns bloggare (och andra givetvis) som förhärligar övervikt, sådan där övervikt som gör att man hamnar i riskzonen för att bli sjuk eller ännu värre...inte leva så länge som man hade kunnat göra.
Sådan övervikt är en riskfaktor på samma sätt som rökning - skulle en bloggare som spenderade en övervägande tid på att hylla rökning bli hyllad själv?

Att en PT-timma kostar så mycket, när det ofta är människor som inte tjänar särskilt mycket som skulle behöva den. Finns det något sätt att komma runt det? Finns det fler utbildningar? Förtjänar inte alla att få lägga fler, friska och lyckliga år till livet! Det tycker jag...

Ungefär så långt har jag kommit i mina tankegångar, NEJ jag vill inte jobba kvar för en arbetsgivare som gör "lite som dom vill" med sina anställda. JA jag vill förändra mycket och jag brinner för det här. På sååå många sätt. Men hur?


Inga kommentarer: