lördag, juli 10, 2010

Jag tror att det krävs något alldeles extra. Kl. är 00.00.


Och att man måste trivas med sig själv, innan man trivs i sitt eget sällskap. Och något har hänt med mig. För jag har ALDRIG trivts i mitt eget sällskap, tills nu. Nu gör jag det. Och, jag kom just hem efter en underbar kväll på Stadsfesten. Och eftersom jag har mitt här hemma, hade jag bestämt att det skulle bli en kort kväll. Dit. Lyssna på The Ark. Och sedan hem igen. Därför var jag inte så brydd om att hitta ett sällskap, för två stackars timmar. Och det kändes helt okej. Och The Ark var fantastiskt bra, och inte gjorde det saken bättre att Ola Salo blivit pappa för två månader sedan och pratade en massa om det. Då var mammahormonerna i rullning kan jag lova. Och när jag 22.51 gick ut under "utgång=hemgång"-skylten, vilket förmodligen var det tidigaste jag lämnat en stadsfest sedan någon gång, så kändes allt perfekt. Med ett leende på läpparna nickade jag när kvinnan frågade om hon skulle klippa av mitt band. Det var kul, men jag ville hem till min lilla familj.

Tack Ida för den underbara födelsedagspresenten. Den var bäst! Och tack David, för att du är Bäst. Helt enkelt.

Over and out.

1 kommentar:

Ida sa...

Jag blev så glad när jag hörde dina meddelenden på jobbet igår, så glad över att du uppskattade det!!!! Jag förstod att du skulle gilla The Ark men jag var ledsen för att jag inte kunde följa, så det var jätteroligt att höra det :) Du är den bästa människan jag vet!!