torsdag, juli 15, 2010

Om att ha en kass dag. Kl. är 23.48.

Allt började med att vårat internet inte ville funka imorse. Eftersom att jag desperat ville kolla internetbanken, försökte jag lika desperat få tag på Glocalnet. Två gånger satt jag 20 minuter i telefonkö, och vart bortkopplad. Tid som kunde ha spenderats på något värdare. Fick till slut tag på någon som lovade att supporten skulle ringa upp. Väntade ett par timmar, och ringde själv till slut. Fick då veta att internet skulle funka igen 14-15 tiden. Det funkade inte då. Jag hade 149 kr på kontot när jag kom till Ica Maxi, David kunde inte fylla på det hemifrån och det var bara att bege sig hemåt. Klockan 16 hade jag inte gjort en enda vettig grej på hela dagen.

Dessutom är jag så himla feg hela tiden. Såhär låter det hemma när jag försöker ringa supporten:

Jag till David: Alltså satan. När jag får tag på dom jävlarna ska jag fan säga upp bredbandet. Jag bli så jävla förb...
(i telefonen) Men heeeeej, jo jag skulle vilja felanmäla vårat bredband. Nä, ingen fara alls. Inte klart förrän då, men inte är det någon fara. Du skulle vilja låna 400 kr? Men självklart, säg ett kontonummer bara.

Stor i orden. Liten på jorden.

Måste även visa lite bilder på vår snälla Dunderklump. Igår bestämde han sig för att ta ersättningsflaskan i egna händer. Kanske tyckte han att jag var för långsam. Kanske tycker han redan att "han kan själv". Kanske värmde den skönt mot lille-hand. Who knows. Bara han. Och jag vet att vara tacksam mot honom - igår sov han till 11 och idag till 10 (snälla hata mig inte!). Tack snälla Dino-bubben. Mamma älskar dig.


Over and out.

1 kommentar:

Ida sa...

Du kunde fått pengar av mig! Toka!

Och Dino, du är så fin!! Moster ♥ dig