söndag, juli 25, 2010

Om vårat hemmaliv. Kl. är 23.48.

Vi sitter i varsin soffa. I bakgrunden står tv:n på med reklam för en film som går senare på kvällen.

- Har du sett den filmen? undrar han.
- Hmmm. (tänkepaus)
- Har du ont någonstans? frågar han plötsligt.
- Jag? Nähä. Hur så? undrar jag.
- Du ser så plågad ut. svarar han.

Aldrig i mitt liv hade jag misstänkt att jag såg plågad ut när jag tänkte. Undrar om detta är en bieffekt av att vara mammaledig? Undrar om det kommer bli smärtsamt att tänka? (undrar om det inte redan nu är lite smärtsamt att tänka...) Jag kommer nog aldrig kunna börja jobba igen. Hur skulle det se ut om patienterna frågar mig något, och mitt ansikte är förvridet i smärta när jag funderar på svaret? Näsi.
Over and out.

1 kommentar:

Ida sa...

Taaaaaaaaack för idag bästa syster och vän! Hade inte kunnat haft det roligare. Nu sova!! Love you, pussa little D från moster