söndag, juli 25, 2010

Om regniga dagar. Kl. är 22.42.

Jag tror jag får alldeles för mycket tid att tänka på regniga dagar. Lite som "är huvudet dumt, får kroppen lida..." fast "är kroppen rastlös, får huvudet lida". Jag har...



...kommit på varför jag inte ser ut som 14, efter att ha använt krämerna i typ tre dagar. Jag måste ha sett ut som 34 innan. Nu ser jag ut som 24. Tror jag. Tar mig kanske aldrig ner till 14 igen. (Fast för några veckor sedan när jag åkte inlines var det ett killgäng, som inte kommit i målbrottet som visslade på mig. Kanske för att dom tyckte jag var söt, men mest troligt för att jag knappt kan hålla balansen. Båda fötterna pekar utåt och inåt, som om jag brutit dom. Och jag ser förfärligt töntig ut med hjälmen jag äntligen börjat använda sedan jag blev mamma. Jag har inte TID att dö just nu. Jag stängde förresten av hörseln när jag hörde att dom skrattade.)



...hur jag aldrig kommer att ha en ålderskris igen. Innan Dino föddes, fanns det inte lika många milstolpar. Varje dag som gick var en mindre på mitt liv. Nu är varje dag som går EN TILL på hans!



...Vilken snäll pojkvän jag har. Särskilt när jag stressar upp mig utan anledning. Och mitt liv är så ostressigt att jag har aldrig anledning. Aldrig.



Jag har dessutom hunnit göra en Ikea shoppinglista i mitt huvud 311 gånger. Det är inte så mycket som ska handlas. Men mitt huvud rymmer inte särskilt mycket, ungefär 3 grejjer. Så det knuffas hela tiden ut saker, så det är samma lista som görs om och om och om igen. Ni hörde förresten rätt - äntligen ska jag göra Ikea osäkert med min syster (som vi pratat om x antal gånger...) Kommer bli legen... wait for it... dary! Och om ni har tänkt beställa något med mig, kör inte soffskämtet. Jag uppfann soffskämtet. Jag är less på soffskämtet. Mest för att jag själv försökt beställa en soffa med varenda arbetskamrat, vän och familjemedlem som varit till Ikea. Så långt sträcker sig min humor.




Over and out.

2 kommentarer:

Unknown sa...

När ska ni upp? Hur lång tid har man på sej att komma på nåt som man glömt att man ska ha?

Sara sa...

Hmmm, vi åker imorgon :) Men om du planerar att skriva det här, kanske du vill göra det innan kvällen - kommer nog inte kolla bloggen imorgon!