måndag, juli 12, 2010

Om att vara ammande, mamma på fest. Kl. är 23.07.

Eftersom jag fått mycket missriktad sympati dessa nyktra dagar på stadsfesten, skulle jag bara vilja klargöra en del grejjer. Visst är det lite tråkigt att vara nykter, bland en massa onyktra människor. Visst skulle jag kunna mörda ibland för en bacardi breezer (den med vattenmelon...mmm...) Men, tro inte att det inte finns fördelar, nämligen:

  • Jag minns allt dagen efter. (Eller i alla fall lika mycket som jag kommer ihåg i vanliga fall.)
  • Jag har körkort, bil och min nykterhet = FRIHET! Jag kan fara när jag vill och vart jag vill.
  • Cola är gott, och man kräks inte hur mycket man än dricker (tror jag.)
  • När alla andra ligger med dunkande huvuden dagen efter, slår jag upp ögonen och ler mot en ny dag.
  • Sist men inte minst. Jag är den enda tjejen på festen som bara får större och större bröst ju längre kvällen lider. Den funktionen skulle nog många vilja ha.

Så oroa er inte för mig. Tids nog sitter jag där och smuttar på min Bacardi, och tills dess är jag fullkomligt nöjd.

Imorgon ska jag visa er vad vi gör dessa varma dagar (visst är det skönt?!).

Over and out.

1 kommentar:

Huskatt sa...

hahaha, ramlade in här av en ren slump och så bjuder du på dagesn asgarv !