lördag, september 10, 2011

Jag tror jag börjar tackla av, sa jag till en tjej i omklädningsrummet...

Förr i tiden - när man var ung - kunde jag med lätthet köra tre träningspass på raken. Därför var jag ganska säker när jag begav mig mot Friskvårds imorse, för ett Megamaraton. Sex stycken olika träningsformer, efter varandra, och fullt ös. Det började med yoga och zumba - eller som jag skulle vilja kalla det "plåga och förnedring". Yoga är så stillsamt, och även om det säkert skulle vara nyttigt för mig, så fixar jag det inte! Jag vill hoppa och studsa och svettas!
Zumban (den förtjänar ett eget stycke!) var fruktansvärd! Jag var så dålig! Mina höfter var stelare än männen som var där, och dansade Zumba för första gången. För fan, han skakade hyllan bättre än jag - på mig skakade bara precis allt annat. Jag sprang in i folk, instruktören kunde inte hålla sig för skratt. Och under en del i en låt, skulle vi låtsas...hmmm...smiska någon kanske? Då kunde inte jag hålla mig för skratt - vissa såg bara lite för hemtama ut. Hade det där varit Statt hade någon ringt väktare som burit ut mig...
Ja, sedan var det corestation, box, stepmuskel och turligt nog bodycombat på slutet. Arbeta tillbaka lite värdighet liksom. Kul var det då, men jag har redan gått vidare och börjat längta till Supersaturday!

Inga kommentarer: