måndag, september 19, 2011

Jag tycker att det glömts bort en del i hela genusdiskussion.

Jag har upptäckt ett bekymmer med barnkläder, och då talar ju jag av förklarliga skäl om pojkkläder. Dino har ju nu passerat igenom bebis-storlekarna, och nu finns det liksom ingen återvändo - nu är det bara att bege sig till killavdelningen. Men jag har ett krav på Dinos kläder. Eller egentligen två, eftersom JAG vill att dom ska vara snygga. Förutom snygga, ska dom även vara sköna. Ingen jävla gylf, eller knappar och en passform så att han ska måsta vika sig dubbel om han ska plocka upp något från golvet. Med mina kriterier fanns det noll par jeans på HM:s hemsida. Hade jag plockat bort snygg-kriteriet, fanns det ett par. Ett. Par.




Jag vill kräkas över alla genusdiskussioner, där killkläder skulle vara så mycket bättre än tjejkläder. Att killkläder är gjorde för att leka i, och smutsa ner - och slutligen ha sönder...ja, jag kan fatta "ha sönder" biten - personligen vill jag strimla ner dom där jeansen med tänderna, tills inget återstår. Men i övrigt stämmer inget. Jag tänker inte pressa ner Dino i ett par jeans, tajtare än tajtast, och säga åt honom att leka. Jag skulle inte ta på mig dom där själv, om jag ville vara bekväm.


Ja, för det här är ju så himla mycket bättre än volanger, strumpbyxor och klänningar.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kolla lindex byxor!

Det ju inte bättre med killbyxor. Det är nog lika illa.

Maria K sa...

Cubus har också bylsiga jeans, Ellie älskar dem! Och hon kan klättra i dem som hon vill, kräla på golvet och mysa i vagnen. Längesen jag köpte dem, vet ej om de är kvar men du kan ju kolla.

Unknown sa...

Kappahl hade också bylsiga jeans såg jag. Så du får ta en tur runt stan :-)

Sara sa...

Tack för tipsen hörreni :) känns som bakvänt om Dino har tajtare jeans än jag, och mina är bylsiga! Då ska jag titta på kappahl, cubus och Lindex :)