fredag, september 09, 2011

Orden jag upprepar i mitt huvud när jag ringer Friskvårdskompaniet...

"Inte säga suparlördag, inte säga suparlördag, inte säga suparlördag, inte sä..."

"Hej! Välkommen till Friskvårdskompaniet, du talar med Anna!"

"Jo, men hej! Jag skulle vilja boka en plats till eran suparlö...nej, fan också! Jag menar supa...NEJ! Inte så..."


Det här kommer att bli legendary, som Barney hade sagt. För 395 kronor får man lunch, spännande saker och fantastiskt mycket inspiration. Hittat skulle jag kalla det! Till slut kunde jag även göra mig förstådd, och få mig en plats.




Alltså, vad man blir efterbliven av att jobba natt. Rent ut sagt dum faktiskt. Flickan i receptionen på Friskvårds tyckte nog att hon gjort dagens goda gärning, som hjälpte en så lengräddad människa att få en plats. "Jisses!" tänkte hon nog "hoppas inte den där rara retarden hamnar i onåd för att hon tagit personalens telefon".








Jag borde få parkera på handikapp-plats!

Inga kommentarer: