torsdag, september 15, 2011

Vissa säger att alla ens rutiner far åt pipan när man skaffar barn.

Det tycker jag inte är sant! Visst, för en kort tid läggs dom på is. Men det gör inget, för vet ni vad? Sedan har man alltid någon att dela sina rutiner och sina stunder med!

Vi har infört grötfrukost med banan igen. Något som försvann tidigt i graviditeten. Och jag vill inte minnas så värst tydligt, men det kan nog ha haft något att göra med morgonillamående. Det kan man nog säga. Nu när jag tar upp det igen, så är grötfrukosten ännu mycket bättre!

Delad glädje, är dubbel glädje. Och det är sant.

Jag köper dessutom inte att småbarnslivet ska vara såhär. Trött på jobbet, trött på träningen, trött hemma. Och sedan prioritera andra saker framför att sova. Nope. Händer inte. Precis som att dom i "Lyxfällan" egentligen har nog med pengar, så tänker även jag få min tid att räcka till! Jag ska jag ska bara komma på hur...

Tips emottages mycket tacksamt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Man är tröttast i början när man börjar om med "allt". Sen vänjer kroppen sej. Så då orkar man. Småbarnsföräldrar hör till en av de grupper som har mest sömnstörningar och det är inte ovanligt att de blir bestående.